Dieta podle Mačingové vás naučí disciplíně. Pozor ale na jo-jo efekt

od Šárka Blahoňovská
Zdroj: 123RF.COM

Chcete-li shodit a sedí vám dodržování jídelníčků, máte si v rámci hubnoucích programů z čeho vybírat. Jedním z nich je i dieta podle Antónie Mačingové, kterou před pár lety představila ve své knize. Tu si mnoho lidí, již ji vyzkoušeli, pochvaluje pro úbytek kilogramů, kterého díky ní docílili. Některým ale nevyhovovala a jako každý způsob stravování má své pro a proti.

Dieta podle Mačingové je založena na jídelníčku, který se dodržuje po dobu čtyř týdnů. A to proto, že takovou dobu trvá obnovit staré buňky za nové.

Obsahuje přitom pevně daná jídla ve snaze zajistit nižší číslo na váze a naučit lidi pravidelnému stravování a odnaučit přejídání.

Vyžaduje striktnost, jinak nezaručuje výsledky

Jídla se v jednotlivých týdnech liší, jinak jsou ale v rámci dní stejná. Pro někoho může být problém, že jí každý den to samé a nemůže si žádný pokrm navíc přidat. V tomto je tato dieta velmi striktní a vyžaduje disciplínu, jinak nezaručuje výsledky.

Při dodržován tohoto plánu se můžete těšit na snídaně v podobě nastrouhané mrkve s jablkem, ořechy, rozinkami, skořicí a medem nebo cuketu se sýrem k večeři. oblíbenou surovinou Mačingové je i červená řepa. Mezi jídly si pak můžete dávat neslazený bílý jogurt, nejlépe v bio kvalitě, či oříšky. Celkově svému tělu dodáte více zeleniny, a tedy vitamínů, minerálů a vlákniny.

Tato dieta neřeší počítání kalorií ani velikost porcí, řídí se pravidlem, že se má jíst, dokud je hlad. Pokud ji budete držet, nebude vám zakazovat ani jídla ve večerních hodinách, což vám může vyhovovat za předpokladu, že jste noční tvorové. Při ní totiž můžete, ba byste i měli, jíst naposledy dvě hodiny před spaním.

Zlepšení zdraví i kondice, ale možnost zajetí do starých kolejí

Mačingová vás naučí i pitnému režimu. Ne pro všechny ale budou tři až čtyři litry vody denně procházkou růžovou zahradou a něčím, co by měli a chtěli dodržovat.

Lidé, kteří tuto dietu dodržovali, si pochvalují kromě úbytku na váze i zlepšení zdraví a kondice. Upravila se jim hladina cukru v krvi či cholesterol, všimli si zlepšení vlasů a nehtů. Problém však může nastat po jejím skončení.

Pokud se rozhodnete pro následování jistého druhu jídelníčku a po dvaceti osmi dnech začnete sklouzávat do starých kolejích, můžete být brzy zase tam, kde jste začínali.

Mačingová proto doporučuje navázat na dietu podle krevních skupin nebo dělenou stravu. Znamená to tedy, že vám může přinést rychlé výsledky, ale udržet si je později může být trochu boj. Navíc některé tvrzení obsažené v knize byla odborníky vyvrácena, takže je potřeba ji nastudovat i z více úhlů pohledu.

Z toho důvodu je dieta podle Mačingové spíše takovým detoxem, dlouhodobě udržitelná není a ani být nemá.

Autor: Alice Konopásková

Související články