Mýty o cvičení: Vyvracíme ty nejčastější a přidáme pár tipů navíc

od Nikola Jaroschová
2 minuty čtení
fitness
Zdroj: Shutterstock

Venku je konečně krásné počasí a my máme možnost vyrazit si zasportovat do přírody nebo na deku k vodě. Po období pandemie je pro většinu lidí těžké vrátit se zpět ke sportům a stále se také drží mýtů, které se o cvičení v minulosti dozvěděli. Ne všechny jsou ale pravda!

Po celém světě se vyvíjí snaha motivovat lidi ke cvičení. Přece jen se většina z nás za poslední rok uvelebila ve své domácí kanceláři a pohyb šel stranou. Jak se namotivovat zpět k aktivnímu životu a nevěřit mýtům, které jsou všude kolem?

Mýty o cvičení

Mnoho lidí si myslí, že se mezi cvičení počítá i běžná aktivita prováděná během dne. Naproti tomu je cvičení dobrovolná fyzická aktivita prováděná kvůli skvělé kondici. Cvičení se však počítá pouze tehdy, když vědomě vykonáváte činnost prospěšnou pro vaše tělo.

Nepotím se, počítá se to? Ano, počítá. Pohyb těla a zvýšení srdeční frekvence ve vztahu k vaší fyzické kondici jsou nejdůležitější částí fyzické aktivity. Hlavním účelem pocení je ochladit tělo a některé tělo se jednoduše nepotí tolik.

Omezení kalorií je nejlepší způsob, jak zhubnout. To není pravda. Výzkum ukázal, že změna stravovacího chování při hubnutí funguje lépe, pokud cvičíte. Aerobní cvičení spaluje nejvíce kalorií a silový trénink buduje více svalů, využívá více kalorií a usnadňuje hubnutí.

Zkuste omezit sezení

Výzkumy ukazují, že omezování sedavých aktivit, jako je sledování televize nebo hraní videoher, vás může přimět k většímu pohybu a hubnutí. Ve skutečnosti může osoba vážící sedmdesát kilogramů, která k běžné rutině přidá lehké cvičení nebo pohyb alespoň na dvě hodiny denně, zhubnout o dalších patnáct kilogramů hmotnosti ročně.

Mnozí stojí za tím, že cvičení promění tuk na sval. To však není pravda. Cvičení nemůže proměnit tuk ve sval, protože jeden typ buňky nelze přeměnit na jiný. Cvičení, zejména silový trénink, pomáhá budovat svaly, což vám pomůže spálit více kalorií a zhubnout.

A pokud jste někde zaslechli to, že je nejlepší cvičit ráno, tak ani to bohužel není pravda. Ačkoliv je ranní rozcvička skvělá pro pořádné probuzení, studie zveřejněná v časopise Journal of Physiology z roku 2019 zjistila, že cvičení mezi třináctou a šestnáctou hodinou je stejně efektivní jako cvičení brzy ráno.

Zdroj: Best Life Online
Autor: Štěpán Pacík


Související články