Pokud pracujete ve více lidech na školním projektu, nebo jste členy firmy, je třeba dobrý komunikační nástroj. Problém běžných dohadování na Facebooku či Skypu ovšem může být zatahování práce do soukromí. Pracovní zprávy pak mezi těmi soukromými snadno zapadnou. E-maily jsou zase zdlouhavé a některé se dokonce ztrácí mezi spamem. Ideálním řešením je proto sociální síť Workplace.
Jak již název vypovídá, jedná se o platformu, kde je ideální řešit čistě pracovní záležitosti, jakýkoli další program tedy můžete mít otevřený bokem a zatímco na Workplace řešíte firemní materiál, osobní věci jdou stranou do jiného chatu.
Workplace vznikl v roce 2015. Jedná se o projekt sociální sítě Facebook, jejíž zaměstnanci před založením aplikace Messenger takto komunikovali při své práci.
Jde v podstatě o „pracovní Facebook“
Workplace se v podstatě graficky ani funkčně příliš neliší od Facebooku. Funguje však vždy pouze pro uzavřenou skupinu lidí, kteří se vám automaticky „přidají do přátel.“ Naopak ti, kteří nedostali možnost zaregistrovat se pomocí speciálního odkazu, se mezi spolupracovníky neobjeví ani při vyhledávání.
Stejně jako na Facebooku, i tady je možnost přidání příspěvku, fotky, označení konkrétního člověka v textu a založení události. Jedná se o klasické rozdělení na dvě části – chat, kde se řeší aktuální pracovní problematika, a „zeď,“ na kterou je vhodné psát aktuální informace o chodu firmy.
Workchat – pracovní aplikace pro chytré telefony
Být ve spojení s pracovním týmem i mimo domov či firmu lze jednoduše pomocí aplikace Workchat. Stejně tak, jako je Messenger vytvořen speciálně pro komunikaci a jedná se v podstatě o chatovou část Facebooku, i Workplace chat je pouze komunikačním nástrojem s pracovním týmem.
Skvělá pracovní morálka za 70 Kč měsíčně
Oba nástroje – jak Workplace, tak Workchat, jsou v basic verzi zcela zdarma. Existuje také verze Workplace premium, která stojí 3 $ měsíčně (v přepočtu zhruba 70 Kč). Ta umožňuje uživatelům lépe kontrolovat data a přidávat či upravovat další uživatelské členy týmu. Ve větší skupině lidí se obvykle jedná o osobu, která má na starosti pracovní administrativu, v menším počtu zaměstnanců záleží na dohodě, minimálně jeden člen týmu by však vždy měl jako správce fungovat.
Workplace funguje také jako místo k domlouvání firemních večírků či teambuildingů, nebo sdílení fotek z akcí. Jeho cílem není pouze komunikace mezi pracovníky, ale také posílení morální stránky celého týmu. V současné době je na platformě zaregistrováno více než 30 000 aktivních firem.
V České republice se jedná o méně známý nástroj. Přestože je i u nás plně funkční, prozatím existuje pouze v anglickém jazyce a přidání češtiny je bohužel v nedohlednu. To je však malá překážka za cenu obrovské podpory pracovního úspěchu.
Autor: Šárka Cvrkalová