Najezte se a běžte spát: Dieta před spaním, která napomáhá hubnutí

od Nikola Jaroschová
2 minuty čtení
Dieta pred spanim
Zdroj: Shutterstock

Jak by se vám líbila představa, že se před spaním najíte, čímž se postaráte o to, že během spánku budete hubnout? Ještě než nad takovou představou nevěřícně mávnete rukou, nechte si představit dietu před spaním.


Opravdu existují potraviny, které si můžete bez výčitek vychutnat před tím, než ulehnete do postele, a tím nastartovat redukci? I když kolem sebe stále dokola slýcháme doporučení, abychom nejedli po páté hodině odpoledne a vyvarovali se jídlu tři hodiny před spaním, tahle dieta vybízí k něčemu úplně jinému.

Může jídlo před spaním pomoci s hubnutím?

Zpravidla se setkáváme s myšlenkou, že jídlo před spaním způsobuje přibírání na váze. A opravdu tomu tak v mnohých případech je.

„Studie skutečně ukazují, že lidé, kteří jedí před spaním, s větší pravděpodobností přiberou na váze, ale to může být způsobeno tím, že svačiny před spaním bývají kalorické,“ vysvětluje web EatingWell.

Sáhněme si do svědomí – po čem nejčastěji toužíme ve večerních hodinách? Jsou to brambůrky nebo něco sladkého, co máme tendence mlsat třeba u večerního sledování televize.

Odborníci jsou ale toho názoru, že správně zvolené jídlo před spaním může snížit chutě a riziko přejídání, čímž naopak podpoří hubnutí.

Co jíst před spaním a hubnout?

Jednoduše řečeno to může fungovat jen v případě, kdy večer krátce před tím, než ulehnete do postele, nespráskáte celý balíček chipsů nebo si nedáte tři polévkové lžíce nutelly.

Chcete-li s pomocí jídla před spaním zhubnout, musíte pečlivě vybírat, na čem si před spaním pochutnáte. Rozhodně nemůžete jíst všechno. Existují ale potraviny, které jsou vhodné.

Jednou z nich je řecký jogurt. „Vysoký obsah bílkovin a nízký obsah cukru v jogurtu zasytí a napomůže spalování tuků v těle,“ vyzdvihuje Times of India.

Arašídové máslo, tvaroh i banán

Na první pohled by se mohlo zdát, že doporučovat arašídové máslo před spaním odporuje tvrzení, že je nutné ve večerních hodinách omezit příjem tuků.

Arašídové máslo je ale bohaté na tryptofan, což je protein navozující spánek. Nelze mu upřít ani pomoc při budování svalů a eliminaci tuku.

Před spaním je možné dát si také tvaroh. Je dostatečně sytý díky vysokému obsahu bílkovin. Právě ty zabrání tomu, že se v noci probudíte hladoví a budete chtít sníst celou lednici.

Zakousnout můžete i banán. I banány jsou totiž dobrým zdrojem již zmíněných tryptofanů, které vám pomohou lépe usnout.

Zdroj: eatingwell.com, timesofindia.indiatimes.com
Autor: Natálie Kabourková


Sdílet článek:Share on Facebook
Facebook

Související články