Diety pro všechny věkové skupiny. Prozradíme, co je nejvhodnější právě pro vás

od Nikola Jaroschová
< 1 minuta čtení
dieta podle veku
dieta podle veku

Jakmile se rozhodnete shodit přebytečná kila, je věk jedním z hlavních faktorů, které by měly určovat výběr vhodné diety. Pokud se rozhodnete s ohledem na své tělo, získáte nejen postavu snů, ale i pevné zdraví, a předejdete zbytečným komplikacím.

Snažte se udržovat i po padesátce

Po padesátém roku života už je organismus navyklý na určitý způsob života. Ženy může potrápit menopauza nebo některé choroby, stejně jako muže.

Právě proto je vhodné nezanevřít na pohyb a volit alespoň delší procházky, které vás udrží fit. Pokud to není na doporučení lékaře, není vhodné nějak výrazně hýbat s jídelníčkem.

Tělo by mohlo být v šoku, pokud je celý život zvyklé na zajetý systém. Raději pomaleji vyřazujte nezdravé potraviny, které jsou průmyslově zpracované, a omezit můžete i cukry.

Ve středním věku se snažte zpevňovat tělo

Ještě není pozdě na to, abyste udělali radikální změnu. Můžete vyzkoušet jednu z diet, jako je například varianta paleo, dle krevních skupin, Dukanova, Atkinsonova a spousta dalších.

Kromě úpravy jídelníčku a cardio tréninku nezapomínejte také na silové cvičení. Můžete několikrát do týdne posilovat doma s vlastní vahou nebo vyrazit do posilovny, kde najdete více potřebného náčiní a budete moci váhy zvyšovat. Ve středním věku začíná tělo oslabovat a je vhodné ho opět přivést do formy.

Varianta pro mladší

Pokud je vám pod třicet let, máte štěstí. Vaše tělo totiž bude spolupracovat na plný výkon. Stačí se věnovat pohybu několikrát za týden a brzy uvidíte výsledky.

Tělo je také plně připraveno na jakoukoli dietu, a proto snese i náročnější stravu. V této chvíli můžete vyzkoušet, zdali vám vyhovuje veganská nebo raw strava, protože v případě neúspěchu se vaše tělo opět rychle srovná.

Pouštět se můžete i do zábavnějších sportů jako je surfování, jízda na paddle boardu, lyžování nebo skákání na trampolíně.

Autor: Eva Marešová


Související články