Banánová dieta má jednoduchá pravidla. Viditelné výsledky se brzy dostaví

od Nikola Jaroschová
2 minuty čtení
Bananova dieta
Zdroj: Shutterstock

Většina z nás miluje banány. Sáhneme po nich ve chvíli, kdy hledáme něco chutného ke svačině. Dodají nám energii po cvičení. Můžeme je jíst jen tak, nakrájet si je do ovesné kaše nebo si z nich udělat lahodné smoothie.

Využití banánů je různorodé a určitě i vy víte minimálně o třech způsobech, jak banán zpracovat. Co když vám řekneme, že existuje i banánová dieta, která má velmi jednoduchá pravidla a slibuje viditelné výsledky?

Slyšeli jste o banánové dietě?

Banánová dieta proslula zejména v Japonsku. „Za jejím vznikem stojí manželský pár – Sumiko Watanabe a její muž Hamachi,“ píše webmd.com.

Je také známá pod termínem Asa banana diet a zajímavostí je, že právě v Japonsku po vypuknutí obrovského zájmu o tuto dietu v jednu chvíli došly banány. Lidé je skupovali ve velkém.

Jak dieta funguje?

Banánová dieta je jednoduchý plán, který spoléhá na vlastnosti banánů. Jsou bohaté na živiny a pomáhají tělu rychle zhubnout.

Dieta má dnes několik podob a každá z nich se mírně liší. Ta původní pocházející z Japonska ale nařizovala, abyste k snídani a obědu jedli pouze banány, večeře mohla být libovolná.

„Jedním z nejdůležitějších pravidel původního plánu bylo, že lidé s dietou museli přestat jíst ve 20 hodin,“ dodává wise-geek.com.

Proč právě banány?

Možná vám hlavou proběhla otázka, proč jsou středobodem této diety právě banány. Mnoho z nás si je spojuje s nemalou dávkou cukru uvnitř.

„Banány obsahují spoustu užitečných látek a zároveň odstraňují toxiny a stimulují práci střev,“ vysvětluje výhody oblíbeného ovoce betterme.world.

Mimo jiné jim nelze upřít ani fakt, že jsou bohaté na vitamíny a obsahují v sobě nemalé množství draslíku, který má příznivý vliv na náš metabolismus a pozitivně působí také na stav pokožky.

Pozor: ne všechny banány jsou vhodné

I když se ukázalo, že jsou banány pro hubnutí ideální volbou, chce to dobře vybírat, do jakého kousku se v rámci hubnutí zakousnete.

Ne všechny banány jsou totiž vhodné. Například byste se měli vyvarovat konzumace zelených nebo příliš silných banánů, které se nezdají zralé, a také byste neměli jíst malé banány. Naopak byste měli jíst zralé a měkké banány s jasně žlutou slupkou.

Plán na tři dny

Jezte tři až pět banánů a vypijte tři až čtyři šálky mléka během dne. Schéma je takové: snězte jeden banán, vypijte sklenici mléka. Po 2 hodinách si dejte opět banán, počkejte asi půl hodiny a znovu vypijte sklenici mléka.

Pamatujte, že k večeři si můžete dát libovolné jídlo. Platí ale, že by to neměla být tučná kalorická bomba. Jezte nejpozději v osm hodin večer.

Zdroj: webmd.com, wise-geek.com, betterme.world
Autor: Natálie Kabourková


Sdílet článek:Share on Facebook
Facebook

Související články