Jsou zdravé, dietní a levné. Tak trochu opomíjené potraviny, které tělu prospějí a skoro nic nestojí

od Nikola Jaroschová
2 minuty čtení
nakup potravin
nakup potravin

Stravovat se zdravě dnes může úplně každý. Zvláště také proto, že existují potraviny, které jsou pro naše zdraví přínosem, a přitom stojí jen pár korun. Zahoďte výmluvy, že zdravá strava stojí majlant. Při čtení dnešního článku si dělejte poznámky o potravinách, které jsou nadupané důležitými látkami a pořídíte je za hubičku.

Fazole

Mnoho lidí se jim vyhýbá ze strachu z nadýmání, přitom si neuvědomují, že v sobě obsahují spoustu nutričních látek, které rozhodně stojí za povšimnutí. Fazole jsou bohaté na vitamíny skupiny B, najdete v nich zásobu draslíku, vápníku i železa. Nechybí ani důležité antioxidanty. Mimo jiné vás zásobí vlákninou.

Ovesné vločky

Pořídit se dají doslova za pár kaček, ačkoli jsou levné, pro naše zdraví představují hotový poklad! Skvělé na nich také je, že se dají různorodě využít jak ve sladké, tak i ve slané kuchyni, stačí si s nimi jen vyhrát.

Kapusta

Zelené kapustě ne každý dokáže přijít na chuť, zařadit ji do zdravého jídelníčku ale rozhodně není špatný nápad, ba spíše naopak. Kapusta obsahuje velké množství vitamínů, minerálů a samozřejmě také antioxidantů, což jsou látky, které naše tělo velmi ocení. Vzhledem k tomu, že v ní najdete také vlákninu, je kapusta známá i tím, že prospívá zdraví kostí a srdce. A vyjde levně!

Cizrna

Na cizrnu by měli vsadit všichni, kteří chtějí zhubnout – bývá častou součástí redukčních jídelníčků, protože v sobě obsahuje spoustu proteinů a vlákniny, což jsou živiny známé tím, že podporují redukci hmotnosti. Jen málokdo by nevěděl, že se právě z cizrny vyrábí tolik oblíbený humus.

Vajíčka

Vajíčka rozhodně patří na seznam zdravých potravin. Pokud máte vajíčka domácí, máte vyhráno. Zatímco bílek obsahuje obrovské množství tělu prospěšných proteinů a také cholin, který je známý svým pozitivním dopadem na činnost mozku, žlutý žloutek je zase našlapaný množstvím minerálních látek a také prospěšných vitamínů.

Autor: Nikol Kolomazníková

Související články