Zapracujte na své produktivitě. Dodržujte jednoduchá pravidla a bude se vám dařit

od Nikola Jaroschová
2 minuty čtení
pracujici zena
Zdroj: Shutterstock

Někdy je těžké dělat svou práci efektivně. Ať už děláte cokoli, nejspíš vás občas někdo nebo něco vyruší, na svou povinnost se nedokážete soustředit a máte pocit, že jste udělali sotva polovinu práce, než jste ve skutečnosti mohli. Jak ale produktivitu a efektivitu práce zvýšit?

Každý z nás občas uvažuje nad tím, co všechno by měl stihnout. Rozvrhneme si krásně činnosti pro celý týden, na jeho konci ale zjistíme, že jsme polovinu věcí nedokončili.

A ty, které jsme dokončili, možná nejsou tak kvalitně zpracovány, jak jsme si představovali. Jak se s takovým problémem ale vyrovnat? Jak docílit toho, abychom skutečně naplnili náš plán a pracovali efektivně a produktivně?

Zkraťte svůj seznam na polovinu

Pokud si toho na sebe naložíte moc, možná nikdy nedocílíte stoprocentního splnění svého seznamu. Pak vás bude jenom frustrovat to, jak se vám nedaří. Proto je někdy lepší mít na seznamu méně věcí, které ale dokážete skutečně splnit.

Vědecké studie dokazují, že lidé si obvykle myslí, že toho zvládnou dvakrát tolik, než ve skutečnosti dokážou. Proto doporučujeme, pokud vám na konci týdne zbývá nějaká ta práce, zkraťte seznam povinností na polovinu a radujte se, když se vám povede úspěšně celý list povinností dokončit.

Dopřejte si odpočinek

Když člověk za každou cenu pracuje na tom, aby něco dokončil i přes svou únavu, nemá to v podstatě žádný smysl. Dříve nebo později totiž budete stejně potřebovat odpočívat. A pokud se unavíte natolik, že odpadnete na dva dny, příliš efektivní to nebude.

Navíc pokud si neodpočinete, unavíte se nejen fyzicky, ale také psychicky. Proto doporučujeme si každý den udělat nějaký ten čas na odpočinek u knížky či seriálu, kdy se jen natáhnete a nebudete myslet na nic než na relaxaci.

Vytvořte si systém

S předchozím bodem souvisí i potřeba vytvořit si v plnění cílů nějaký systém. Není dobré jeden den spát do deseti a druhý den pak vstávat příliš brzy, protože nic nestíháte. Ideálně proto myslete na to, že pokud budete mít pravidelný denní režim, hodně si usnadníte práci.

Ráno se věnujte sami sobě

Někteří lidé ihned po probuzení myslí na to, že by měli jít pracovat. Už u snídaně spousta z nás plní povinnosti a stresujeme se tím, co bychom ten den měli stihnout. To ale není správně.

Ráno by si měl člověk dopřát nějakou tu hygienu, v klidu se najíst, obléknout, popřípadě si dát rozcvičku. A až pak, když se pořádně probereme a jsme na vše připraveni, je čas myslet na práci a povinnosti.

Večer před spaním nepracujte

Stejně tak není vhodné pracovat do večera. Když přijdete v šest hodin večer z práce, myslete už jen na odpočinek. Zasloužíte si ho po dlouhém náročném dni. Pokud totiž budete pracovat až do noci a půjdete spát s myšlenkami na to, že další den opět začínáte prací, jen se psychicky vyčerpáte.

Vzdejte se multitaskingu

Poslední a jedno z nejdůležitějších pravidel zní, že je lepší udělat jednu činnost pořádně, než několik věcí rozdělat a nedokončit. Proto doporučujeme si vždy ujasnit, co má přednost.

Pokud dokončíte jeden z úkolů a další si necháte na jiný den, nic se neděje. Když ale rozděláte dvě věci a ani jednu nedoděláte, bude se vám k nim chtít ještě po noční přestávce vracet? Odpověď je pravděpodobně jasná.

Zdroj:  forbes.com
Autor: Šárka Cvrkalová


Sdílet článek:Share on facebook
Facebook

Související články