Zbavte se závislosti na telefonu, kterou jste si během pandemie vytvořili

od František Olša
2 minuty čtení
Zavislost na telefonu
Zdroj: Shutterstock

Trávíte poslední dobou na telefonu více času, než jste byli zvyklí? Nejste sami. Kvůli pandemii koronaviru se stal telefon nejlepším kamarádem velkého množství lidí, kteří nemají problém na telefonu trávit několik hodin denně.

Musíme uznat, že telefon byl skvělým pomocníkem v době pandemie, kdy jsme nemohli trávit čas s našimi blízkými. Díky vyspělým technologiím jsme ale byli schopni komunikovat přes sociální sítě a uskutečňovat videohovory s kamarády z celého světa.

Zbavte se závislosti

Je pochopitelné, že se náš čas u telefonů v době pandemie razantně zvýšil. Nyní se však pomalu vracíme zpět do normálního života a velkému množství lidí tato špatná závislost zůstala.

Jedním z nejčastějších důvodů, proč neustále telefonujeme, jsou nekonečná upozornění od přátel, skupinových konverzací, Instagramu, a dokonce i aplikací, které používáme k objednávání jídla. Vypnutím těchto oznámení můžete drasticky snížit množství času stráveného u telefonu.

Sami si tak budete moci určit, kdy se na telefon podíváte a získáte kontrolu nad sebou i svým telefonem.

Spousta zařízení přichází s funkcí, která vám umožňuje nastavit si časovač pro určité aplikace. Pro kategorie aplikací můžete nastavit denní limity. Můžete si tak například nastavit limit hodinu denně na sociálních sítích.

Nebuďte asociální

Další tip může být neobvyklý, ale změna barvy obrazovky na šedou může velice snížit čas strávený u telefonu. Neexistuje pro to žádný konkrétní důvod, ale změnou stupně šedi obrazovky pro vás budou sociální sítě mnohem méně atraktivní.

Moc dobře víte, že pokud si na telefonu přečtete špatnou zprávu, máte zkažený celý den. Proto se snažte vyvarovat čtení zpráv, které jsou často mylné. Doporučujeme si ověřovat zdroj každé zprávy a nevěřit všemu, co se na internetu objevuje.

Věděli jste, že je vaše hlavní stránka na Instagramu nekonečná? Na sociálních sítích budete hlavní stránku projíždět tak dlouho, dokud se vám něco nezalíbí, a vy pak strávíte dobrých pár hodin hledáním dalšího uklidňujícího příspěvku, který vám dodá stejný pocit.

A to, na co by se měl zaměřit úplně každý, je odložení telefonu před spaním. Nemáte také pocit, že poslední věc, kterou před spaním držíte v ruce, je váš telefon, a po probuzení je telefon také první věcí, kterou do ruky popadnete? Včasným odložením telefonu mimo váš dosah se postupně závislosti zbavíte, a navíc si dopřejete klidnější spánek.

Zdroj: Metro
Autor: Štěpán Pacík

Související články