Komerční sdělení

Jděte na to postupně a nestresujte se. Jak se zbavit povánočních kil?

od Nikola Jaroschová
2 minuty čtení
Zhubnout
Zdroj: Shutterstock

Shoďte přebytečná kila, která jste „naspořili“ přes vánoční svátky a nyní je šikovně skrýváte pod svetry a kabáty. Půjde to rychleji, než si myslíte – zapomeňte na diety, držte se správného jídelníčku a přidejte trochu pohybu.

Dříve byli lidé lákáni především na prostředky na hubnutí, které neměly žádnou racionální podstatu, jako spalovače tuků, čaje, kávy, koření, náplasti… „Pomyslnou první příčku u mě získalo zázračné mýdlo, kdy prý pouhým mydlením odchází tuk z těla, proto zde bylo uvedeno vážné varování – nemydlete si prsa,“ uvádí Hana Málková ze společnosti STOB, která se dlouhodobě zaměřuje na hubnutí.

Přečtěte si také: Padl Superjackpot Sportky! Výherce 250 milionů má už peníze na účtu

Zázraky na počkání: nefungují

Stejně tak kouzelné hubnoucí koktejly a jednostranné diety (mléčné, rýžové, celerové, tukožroutské a spousta dalších), které vábí na zázračný úbytek desítek kil za měsíc, nepřinášejí nic jiného než vlčí hlad a jojo efekt.

Pokud chcete opravdu a trvale zhubnout, a ne jen dokola procházet koloběhem dieta – zhubnu – přestanu – ztloustnu, musíte změnit své stravovací a pohybové návyky. Základem trvalé redukce nadváhy je samozřejmě snížit energetický příjem a začít se hýbat.

Trpělivost růže přináší

Jedná se však o postup, který vyžaduje trpělivost a čas, což je výrazně méně lákavá cesta než ta hned a bez práce. Je prokázáno, že čím umírněnější změnu oproti svým dosavadním návykům uděláme, tím je větší pravděpodobnost, že ze změnami vydržíme, a tím pádem si udržíme i vysněnou váhu.

A jak tedy na to? Jídelníček obohaťte sezónní čerstvou i tepelně upravenou zeleninou. Dbejte na dostatek kvalitních bílkovin v podobě čerstvého masa a ryb, sýrů, vajec, nezapomínejte ani na luštěniny, které se dají velmi chutně kombinovat s čerstvou, pečenou i grilovanou zeleninou.

Strava, pohyb a pohoda

Nezapomínejte na kvalitní tuky, dejte si hrst ořechů nebo semínek denně, při vaření používejte rostlinné oleje. Pro silnou imunitu i správnou střevní mikroflóru se doporučují dvě lžíce kvašené zeleniny denně a jeden zakysaný mléčný výrobek. Dbejte na dostatečný pitný režim. Každé ráno začněte sklenicí vody s pár kapkami citronu.

Zdravý životní styl si v podstatě žádá tři základní věci: správně sestavený jídelníček, pravidelný pohyb a zvládání stresu. Právě tyto tři faktory zásadně ovlivňují naše zdraví a do jisté míry také duševní pohodu a vzhled.
Se stresem zatočí i plná peněženka

Pokud jste se rozhodli začít v tomto směru něco dělat, zkuste si k tomu všemu vsadit. S plnou peněženkou se přeci jen zvládá stres o něco lépe. Vsadit si můžete na prodejním místě i online.

Klikněte si pro tiket na tento odkaz.

Autor: redakce

18+ | Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost.


Sdílet článek:Share on Facebook
Facebook

Související články