Názor: Nova udělá na Silvestra z MasterChefa ještě větší estrádu. Naservíruje Hámu, Sokola a porotu v trapných kostýmech

od Soňa Jiroutová
3 minuty čtení
MasterChef
Zdroj: Profimedia

Skončila další sezona kulinářské reality show MasterChef. Z ní vzešel tak trochu netradiční vítěz Martin Pecina. Pořad nazval estrádou. V souvislosti s lákadly na silvestrovský program, kdy se před porotci v kostýmech objeví i moderátorská dvojice Aleš Háma a Ondřej Sokol, to vede to k zamyšlení, kam až se pořad dostal.

Začalo to nevinně, když tvůrci obměnili s třetí řadou porotu. Radka Kašpárka, kterého měli diváci možnost vidět již v jiném kuchařském pořadu na TV Barrandov, doplnil Jan Punčochář a v té době skoro neznámý Přemek Forejt.

Z pořadu se stala zábavná show

První série byly opravdu o vaření, ale pak si tvůrci řekli, že tomu dodají ještě trochu něčeho navíc. A tak začali jednotlivé díly doplňovat různými tematickými prvky, které měly rozesmát.

A ze začátku opravdu rozesmívaly. Ale později už se toho divák mohl tzv. přejíst. Tvůrci začali využívat čím dál tím větší popularity Přemka Forejta a dávali prostor jeho extravagantním projevům.

Aby ne, značka Forejt se stala zárukou sledovanosti. Televize Nova neváhala kuchaře vyslat i do „pěvecké“ soutěže Tvoje tvář má známý hlas. Nejprve jako porotce, později i jako účinkujícího.

Když se navíc Přemek zamiloval do seriálové hvězdy Evy Burešové a provalilo se její těhotenství, bylo o popularitu pořadu i nadále postaráno. A televize využila i vlny kritiky na Přemkovu píseň opěvující síť rychlého občerstvení.

Vzhledem k tomu, že jsem již několikrát slyšela děti v tramvaji zpívat úryvek „je to fresh“, tak asi píseň svou cílovku opravdu má. A hlavně – opět se o Přemkovi mluvilo. A s ním i o soutěži MasterChef.

Silvestrovský speciál

Tvůrci pořadu jsou s tím naprosto spokojení. Pokračují v nastaveném rytmu zábavné show do takové míry, že ji tentokrát dokonce zapojí do silvestrovského speciálu.

Jeho součástí bude scénka s Ondřejem Sokolem a Alešem Hámou v převlecích za seniory. Ti stanou před porotou, která je rovněž maskována, jako by právě odbelhala z domova důchodců. Bizár…

I proto se nelze divit tomu, že poslední vítěz soutěže Martin Pecina ji označil za estrádu.

„Mně osobně se zdá, že slovo estráda je k tomu nejpřiléhavější. Není to jen o vaření, jsou tam i jiné roztomilé prvky, převleky, humor, svazování soutěžících. Přiznávám, že mě bavilo jen to vaření, ale ty estrádní prvky ne. Miluji pořady, kde se skutečně vaří a kde lidi neběhají kolem pánviček,“ vyjádřil pro Blesk Martin Pecina svůj názor s tím, že více kritizovat nemůže kvůli smlouvě.

Sledovanost stoupá

Ačkoliv soutěž kritizuje už i její vítěz, tak to nic nemění na faktu, že tvůrci ví, co dělají. Jak jinak si vysvětlit, že finále pořadu zvládlo konkurovat i fotbalovému mistrovství v Kataru?

„MasterChef dosáhl ve středu po 20:00 nejvyšší sledovanosti v divácké skupině 15+, což se stalo poprvé v letošní podzimní sezóně. Znovu pak zvítězil v divácké kategorii 15–54 a nejvyšší počet diváků měl i ve skupině 15–69,“ uvádí server MediaGuru a doplňuje své tvrzení i grafy.

Čísla pak potvrzuje i server iDNES, který informaci doplňuje ještě o skutečnost, že se jednalo samozřejmě převážně o ženy. Muži, zejména ve věkové skupině 15–24 let, dávali přednost fotbalu.

Podtrženo a sečteno, sledovalo poslední díl pořadu MasterChef Česko 712 tisíc diváků. Smetl tak kromě fotbalu i seriál Dobré zprávy nebo film o osudu Lídy Baarové. Proč tomu tak je?

„Aktuální proměnlivá kultura se nesoustředí pouze na zábavu a potěšení, ale vyzývá k odpovědnosti a aktuálním trendům. V kulinářských show jsou tímto závazkem pověřené osobnosti a zejména specialisté, tedy šéfkuchaři. Pokud navíc zrcadlí společenské priority, jako jsou udržitelnost a snížení produkce masového průmyslu, nebo prezentují nejzajímavější novinky v gastronomickém průmyslu, mají vyhráno,“ uvádí televize Nova s odkazem na teoretiky.

Diváci tak očividně dávají přednost něčemu „fresh“ před čímkoliv jiným. Dá se tedy předpokládat, že další sezona nás nemine.

Zdroje: Blesk, iDNES, Instagram, Mediaguru, Televize Nova

Autor: Soňa Jiroutová


Sdílet článek:Share on facebook
Facebook

Související články