Linda Rybová se stala tváří kampaně pro bezpečí na železniční trati. Jako malá často porušovala její pravidla

od Šárka Cvrkalová
2 minuty čtení
Linda Rybova
Zdroj: Nextfoto

Celebrity někdy využívají své slávy k dobré věci. Linda Rybová se stala novou tváří kampaně proti tragédiím na vlakových tratích. Široké veřejnosti v ní připomíná, že by v okolí železničních přejezdů měli lidé dávat pozor na své bezpečí.

BudešNámChybět. Tak zní název nové kampaně, která upozorňuje na to, kolik lidí zemře jen kvůli vlastní neopatrnosti při tragických nehodách na kolejích. Linda Rybová se do kampaně rozhodla zapojit i z osobních důvodů.

Svaté osmero

Kampaň na svém webu ukazuje 6 prázdných židlí, do kterých se jejich majitelé už nikdy nevrátí. Aby se podobným nehodám předcházelo, představuje projekt osmero pravidel, která by měli lidé dodržovat.

Patří k nim například zákaz nastupování či vystupování z rozjíždějícího se vlaku, zvýšená pozornost při používání sluchátek v okolí železniční trati nebo zákaz vcházení na koleje ve chvíli, kdy má místem projíždět vlak.

„V loňském roce Správa železnic investovala do zabezpečení přejezdů rekordní částku – přes 3 miliardy korun. Ani sebelepší technologie za vás ale nebudou dávat pozor, jestli nebliká výstražné světlo na přejezdu. Proto jsme se ve snaze o zlepšení statistik rozhodli vsadit na plošnou osvětu,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Rybová sama pravidla porušovala

„Vyrůstala jsem v těsné blízkosti železniční tratě. S kamarády jsme u kolejí váleli sudy a bezstarostně běhali kolem. Vůbec jsme neřešili, že to může být nebezpečné a nikdo nás pořádně nepoučil,“ vysvětluje herečka své důvody, proč se do kampaně zapojila.

Dodává, že sama mnoho z osmi pravidel v mládí porušovala a nechce ani pomyslet na to, co se mohlo stát. Navíc má herečka své vlastní děti a uvědomuje si, že i ty je třeba před nebezpečím na tratích varovat.

„Je jim dvacet, osmnáct a patnáct, už to nejsou úplně malé děti. Ale já se pořád snažím, dávat jim všechno to, co mám,“ řekla například nedávno v rozhovoru pro iDNES. Je jasné, že i při pomoci s kampaní právě na své potomky myslí.

Zdroj: Expres, To je senzace, UP Media, iDNES

Autor: Šárka Cvrkalová


Sdílet článek:Share on facebook
Facebook

Související články