Adam Plachetka byl na konzervatoři do počtu. Nyní patří mezi nejžádanější pěvce a diář má na tři roky dopředu zaplněný

od Soňa Jiroutová
2 minuty čtení
Adam Plachetka
Zdroj: Jakub Stadler / MAFRA / Profimedia

Adam Plachetka platí za světově nejžádanější české operní pěvce. Do svých třiceti let stihl udělat kariéru ve Vídeňské státní opeře, Metropolitní v New Yorku či milánské La Scale. Na Pražské konzervatoři byl přitom spíše do počtu, protože měli ten rok málo chlapců. Svým dcerám by ale kariéru pěvkyň nedoporučoval.

„Pro svoje ego jsem měl velkou kliku v tom, že to, že jsem byl marný, mi řekli až ve chvíli, kdy už jsem marný nebyl. Nastupoval jsem velmi sebevědomě, protože jsem se na ty zkoušky nijak nepřipravoval. A když mě bez přípravy vzali, tak jsem to bral tak, že musím být výjimečný talent. A po pěti, šesti letech jsem se dozvěděl, že mě vzali jako posledního do počtu, protože bylo zrovna málo kluků a já jsem se jim jen hodil do krámu,“ prozradil charismatický Adam Plachetka v rozhovoru pro Galerii osobností.

Raději díla nová než předělaná

Mnoho klasických děl, která se dodnes hrají, byla psána v různých dobách a narážela na tehdejší problémy. V současné době se tak ukazuje snaha, aby se díla předělávala a odpovídala tak současnému světu.

Po Štefanu Margitovi tak v Houstonu chtěli, aby jeho postava namísto nože použila motorovou pilu, protože je to dobovější. Toto Adam Plachetka neuznává.

„Myslím, že na jednu stranu bychom neměli žít ve skanzenu. Je potřeba hledat nějaká aktuální témata a ta díla nějak přibližovat době. Ale přirozenější by bylo psát nová díla a tam narážet na to, co se děje teď, než nutně upravovat Dona Giovanniho podle Trumpovy kampaně nebo něco v tom smyslu,“ vyjádřil svůj názor na předělávání děl pro Seznam Zprávy.

Sám se ale moderních inscenací rád účastní, pokud jsou dobře zpracované a nejde jen o neschopnost režiséra zpracovat kvalitně klasické dílo.

Že je Adam Plachetka stále žádaný, dokazuje i fakt, že má na tři roky dopředu zaplněný diář.

„Když se někdo ptá, tak říkám, že příští sezonu vím na dny, v té další se ještě usazuje pár menších projektů a v té třetí máme zásadní projekty a zbytek se ještě dává dohromady,“ prozradil v rozhovoru v rámci Galerie osobností.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Adam Plachetka (@realadamplachetka)

Občas je táta na dálku

Jak sám uvádí, kdyby své kariéře neobětoval všechno, tak není tam, kde je nyní. Covid ho ale donutil přehodnotit své hodnoty a nyní se snaží nacházet i čas na rodinu.

S českou sopranistkou Kateřinou Kněžíkovou společně vychovávají dvě dcery, Adélu a Barboru. A že se opravdu snaží být jim poblíž, dokazuje i fakt, že se účastní školních akademií.

Občas je ale tatínkem na dálku. Minulý rok například poskytl rozhovor pro Lidovky zrovna v době, kdy bydlel v New Yorku a vystupoval v Metropolitní opeře. Zde uvedl, že se svou rodinou vede telefonáty v půl sedmé ráno, aby je alespoň slyšel.

Vzhledem k tomu, že jsou dcery dětmi zpěváků, byla na místě i otázka, zda některá z dcer zdědila hudební vlohy.

„Starší Aďa je ráda na jevišti – chodí do sboru, tancuje, hraje na klavír. Nějaké vlohy tam tedy asi budou. Zda si ale holky budou chtít vybrat umění jako profesi, to je zatím daleko,“ prozradil Adam Plachetka s tím, že když vidí všechnu tu práci za tím, tak by jim tuto dráhu nedoporučil.

Zdroje: Seznam zprávy, Lidovky, Instagram

Autor: Soňa Jiroutová


Sdílet článek:Share on facebook
Facebook

Související články