Komerční sdělení

Po čem zákazníci touží? Pouze cena zboží nerozhoduje

od Šárka Cvrkalová
2 minuty čtení
Divka plati pres telefon
Zdroj: Liubov Levytska / Adobestock

Při online nákupech přestává být cena jediným faktorem, který rozhoduje o nákupu. A není to ani velikost e-shopu nebo známá značka. Loajalitu zákazníků si získávají obchody, které vystupují z davu a jdou naproti trendům moderního doručování. Přizpůsobují doručení zásilky přesně podle potřeb zákazníka. Už jste slyšeli o last mile delivery?

Ve světě online nákupů se úspěch měří počtem kliknutí a provedených transakcí. Zaplacenou objednávkou to ale nekončí. Zákazníci chtějí více než „pouhé“ objednání zboží. Hledají celkový příjemný zážitek z nakupování. Výrazně ho ovlivňuje rychlost doručení. E-shopy, které chtějí v záplavě konkurence skutečně uspět, začaly klást důraz na kvalitu doručovacích služeb. Objevily efektivní logistiku poslední míle, tzv. „last mile delivery“, která splňuje požadavky náročných zákazníků. Zefektivňuje a urychluje cestu zboží z online obchodu až k jejich dveřím.

Po čem zákazníci touží?

Porozumění svým zákazníkům a splnění jejich požadavků se stává rozhodujícím faktorem, který odděluje úspěšné obchody na poli e-commerce od těch méně úspěšných. Jaké služby spotřebitelé očekávají při doručování balíčků kurýrními službami?

Zákazníci jsou netrpěliví, touží po rychlém doručení

Dostupnost zboží je samozřejmostí a lákavá cena předností. V konkurenci e-shopů se však stává doručování rozhodujícím faktorem, zda zákazník svůj nákup skutečně dokončí. Studie ukázaly, že až 84 % zákazníků volí obchod, který doručuje rychleji. Kladná zkušenost s rychlým doručením je až pro 90 % kupujících motivací k opakování nákupu v daném e-shopu. Naopak pokud spotřebitel v posledním kroku nákupu zjistí, že je dodací lhůta příliš dlouhá, v 61 % nákupní košík opustí. Rychlé doručení nejenže zvyšuje spokojenost zákazníka, ale také snižuje pravděpodobnost, že zboží vrátí.

Kupující nechtějí trávit čas vyhlížením kurýra

Zpráva o doručení zásilky někdy mezi 8. a 18. hodinou by měla zůstat pouze špatným vtipem. Zákazníci nechtějí přizpůsobovat rytmus rodiny nebo pracovní povinnosti doručovacím službám. Česká logistická společnost DODO pochopila potřeby zákazníků a umožňuje vybrat si přesný čas doručení. Spotřebitelé jsou na něj zvyklí například při rozvozu potravin. Proč by tomu mělo být jinak při dovozu nového gauče nebo sportovního náčiní? Last mile delivery od DODO umožňuje i u objemného zboží rychlé doručení v přesně stanovený čas.

Zákazníci požadují kontrolu nad zásilkou i zelené doručování

Zákazníci očekávají mnohem více než jen doručení zásilky. Chtějí mít kontrolu nad celým procesem. Samozřejmostí se stává možnost upravit doručovací adresu, posunout čas doručení nebo sledovat zásilku v reálném čase. Jsou to drobné změny, které zvyšují spokojenost zákazníků i jejich důvěru ke značce. Při volbě doručovací společnosti se dostávají do popředí i ekologické aspekty díky možnostem doručování auty na CNG nebo elektromobily.


Sdílet článek:Share on facebook
Facebook

Související články