Eva (67): Naletěla jsem podvodníkům. Nic jsem nepodepsala, a přesto jsem musela platit

od Nikola Jaroschová
2 minuty čtení
duchodkyne podraz
duchodkyne podraz

Paní Eva si užívala poklidného důchodu, dokud nevložila svou důvěru v sympatického mladého muže, který jí sliboval, že ušetří na elektřině. Jednoho dne se objevil u jejích dveří oblečen do slušného oděvu s deskami v ruce. Žena si ničeho podezřelého nevšimla a pustila mladíka dál.

Myslela, že se jedná o běžnou kontrolu

Mladý muž se představil jako pracovník distribuční společnosti, která v daném místě kontroluje elektroměry. Vyžádal si od paní Evy doklady a poslední vyúčtování. Zatímco neznámý muž vyplňoval protokol, vyzvídal, jak paní Eva řeší své náklady, a nabídl jí, že může najít lepšího dodavatele za příznivější cenu.

Nezávazná nabídka se změnila v noční můru

Mladík si ofotil doklady i vyúčtování s příslibem, že paní Evě vytvoří nezávaznou kalkulaci. Byla ráda, že ušetří, a neznámému muži plně důvěřovala.

Od tohoto setkání uplynul rok a dva měsíce a stále se nic nedělo. Proto paní Eva celé setkání pustila z hlavy.

Nemilé překvapení ji čekalo ve chvíli, kdy se jí ozvala operátorka současného dodavatele s informací, že bude paní Eva přecházet za dva měsíce k jinému dodavateli. Paní Eva však netušila ke komu a za jakou cenu. Žádnou smlouvu totiž nepodepsala.

Nová smlouva měla háček

Důchodkyně byla bezradná, ale v tu chvíli zakročil její syn. Rozhodl se zjistit, v jaké situaci se jeho matka nachází. Po několika zdlouhavých telefonátech konečně přišel na to, že byla skutečně uzavřena smlouva s novým dodavatelem, ovšem za nevýhodných podmínek.

Paní Eva by musela platit o čtyři tisíce více než dosud, a to minimálně po dobu třiceti šesti měsíců, jelikož smlouvu nelze dříve ukončit. Její zrušení by bylo pod hrozbou sankce ve výši 6 050 Kč. Syn paní Evy se zlobil, protože se domníval, že jeho matka něco podepsala, ona to ale důrazně odmítala.

Řešení nebylo snadné

Syn se obrátil na poradce společnosti Optimal Energy, která zajišťuje elektřinu jeho firmě. Ten mu přislíbil, že se situaci pokusí vyřešit, a začal jednat. Bohužel paní Eva neměla žádnou smlouvu, a proto ji bylo nutné nejprve získat.

Nový dodavatel ale záměrně zdržoval a paní Evě nabíhaly dál poplatky. Proto se záležitosti chopilo právní oddělení. Teprve tehdy se situace hnula kupředu. Obě společnosti si vyměnily mnoho e-mailů a na pravou míru bylo také uvedeno, že Eva nikdy žádnou smlouvu nepodepsala. Podpis byl zfalšovaný sympatickým mladíkem, jenž ji před rokem a dvěma měsíci navštívil.

Eva se dočkala šťastného konce

Paní Eva byla společnosti Optimal Energy velice vděčná, protože si její zástupci uvědomovali, že by se dotyčná firma mohla dopustit dalšího neférového jednání, a tak se obrátili na Energetický regulační úřad. Paní Eva totiž není jediná, která naletěla, a Optimal Energy se snaží takovým situacím předejít.

Autor: Tereza Hotovcová


Sdílet článek:Share on facebook
Facebook

Související články