Borůvky nebo mandle pomáhají snižovat projevy úzkosti

od Nikola Jaroschová
2 minuty čtení
boruvky a mandele
boruvky a mandele

Snad každý z nás se někdy vypořádával s úzkostí. Je to nepříjemný stav, při kterém se cítíme tak, jako by nám snad někdo umřel. Každý z nás samozřejmě úzkostlivé stavy prožívá a vnímá úplně jinak, což je naprosto logické.

Místo toho, abyste na úzkost polykali nejrůznější pilulky plné chemie, můžete si náladu zlepšit s pomocí potravin. Existují totiž takové, které skutečně snižují pocity úzkosti a jsou mnohem lepší než prášky.

Borůvky jsou nadupané vitamínem C

Kdo by nemiloval borůvky?! Také jste na ně jako malé děti chodily do lesa a vraceli se odtamtud s prsty i pusou zbarvenou dofialova? To byly časy! Asi málokoho by napadlo, že kromě toho, že borůvky skvěle chutnají, nám umí i pomáhat.

A přece je tomu skutečně tak. Borůvky jsou doslova nadupané vitamínem C. Mimo něj obsahují také účinné antioxidanty. Jakmile se začneme cítit sklíčeně, naše tělo jako by volalo po pořádné dávce vitamínu C, který chrání naše buňky a pomáhá lépe zvládat podobné stavy.

Losos obsahuje důležité omega-3 mastné kyseliny

Milujete lososa? Nedivíme se! Losos obsahuje především omega-3 mastné kyseliny a o těch je známo, že fungují při snižování úzkosti. Losos obsahuje také důležité mastné kyseliny – konkrétně kyselinu eikosapentaenovou a kyselinu dokosahexaenovou. Obě tyto kyseliny podporují zdravé mozkové funkce a podílí se i na produkci neurotransmiterů.

V mandlích najdete tolik potřebný hořčík

Věděli jste, že za vyvoláním úzkosti mnohdy stojí nedostatek hořčíku v těle? Pokud je v našem těle hořčíku málo, dojde ke snížení neurotransmiteru serotoninu – a to dokáže napáchat paseku. Proto je potřeba tělu hořčík dodat, a to například prostřednictvím mandlí, které hořčíku obsahují velké množství.

Jedna hrst mandlí totiž obsahuje až 75 mg hořčíku, což rozhodně není málo. Nemluvě o tom, že dodat tělu hořčík svačinkou v podobě mandlí, je rozhodně lepší nápad než sahat třeba po tabletkách.

Vajíčka obsahují tryptofan, který ovlivňuje naši náladu

Vajíčka jsou často diskutovanou potravinou. Na jedné straně stojí ti, kteří jsou přesvědčeni, že nesmazatelně patří do zdravého jídelníčku, a na straně druhé zase ti, kteří o vajíčkách tvrdí, že jsou příliš tučná a tím nám škodí.

Pravda je taková, že vajíčka jsou prospěšná v mnoha ohledech. Pokud jde o stres, nesmíme na jejich účinky zapomenout. Vajíčka obsahují aminokyselinu známou jako tryptofan, o které se ví, že pomáhá produkovat serotonin – a jak jsme psali výše, ten reguluje naši náladu a pomáhá nám lépe se vyrovnat s úzkostí.

Autor: Nikol Kolomazníková

Související články